Pytania i odpowiedzi:
Otwarte projekty:
e-mail: kontakt@seodirector.pl
tel.: 723 311 179 GG: 3854049



Jak działają wyszukiwarki Internetowe?


Na pierwszy rzut oka wydaje się że wyszukiwarka Internetowa to ciało martwe, nie żyje, nie pije i nie mówi. To prawda, wyszukiwarka Internetowa nie jest organizmem żywym, ale nie znaczy to że jest gorsza od człowieka w wykonywaniu niektórych działań. Wyszukiwarka została stworzona przez człowieka by jak najszybciej i jak najtrafniej dostarczała człowiekowi informacji których szuka w Internecie. Dobra wyszukiwarka to nic innego jak zaprogramowany przez człowieka program, który rozpoznaje która strona www jest lepsza od drugiej i te lepsza pokazuje wyżej w wynikach od tych gorszych. Program ten dzięki swoim algorytmom rozpoznaje wszystkie minusy i plusy strony internetowej i jeśli widzi na danej stronie internetowej więcej plusów jak minusów oznacza taką stronę jako wartościowa. I tak właśnie działają wyszukiwarki internetowe: znajdują wartościowe strony internetowe i wyświetlają ją wyżej w swoich wynikach wyszukiwań. Wszystkie wyszukiwarki działają podobnie, poniżej napiszę o plusach i minusach jakie wyszukiwarki znajdują na danej stronie internetowej.

Plusy strony internetowej


  1. Budowa strony zgodna ze standardami wyszukiwarek Internetowych
  2. Tutaj musisz przede wszystkim pamiętać, aby Twoja strona internetowa była zbudowana w ten sposób aby była wygodna dla przeglądania dla każdego internauty, skąd wyszukiwarka wie że dana strona jest wygodna dla człowieka? Na przykład przez to że wykrywa grafiki na stronie które określa za poprawne bądź nie, te złe to te które mają duży rozmiar- (zawierają dużo kb). Takie grafiki długo się wczytują i zabierają cenny czas internaucie. Strony nie mogą zawierać błędów programistycznych, które bardzo często powodują błędne wyświetlanie strony na różnych przeglądarkach dlatego programując stronę warto przestrzegać standardów W3C. Pamiętaj że wyszukiwarka widzi błędy na stronie jeśli takowe są i przez to może nie dać ci pozycji w wyszukiwarce takiej jaką oczekujesz.
  3. Zgodność zawartości strony z informacjami których Internauta szuka w wyszukiwarce
  4. Wyszukiwarki wymagają od Ciebie, (webmastera) podania pewnych informacji, np. Co mają wyświetlać jako tytuł i jako opis twojej strony w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki oczekują że podasz te dane zgodnie z prawdą, i dlatego przy okazji wyszukiwarki sprawdzają czy metatagi są poprawne z tymi informacjami które znajdują się na samej stronie. Jeśli wykryją że starasz się je oszukać a na stronie znajdują się odmienne informacje z tym co jest w metatagach, dostaniesz minusa i na pewno nie będziesz w top 10 wynikach wyszukiwarek, ponadto jeśli będziesz starał się oczukać wyszukiwarkę ukrywając tekst na stronie w kolorze tła strony tak by widziały go tylko roboty, lub stosując w takim tekscie minimalny rozmiar liter możesz dostać karę od wyszukiwarki w postaci filtru nałożonego na Twoją domenę i nigdy nie trafisz na szczyt wyszukiwarki. Zabrania się również stosowania nadmiernego powtarzania słów kluczowych na stronie.
  5. Zainteresowanie twoją stroną w Internecie
  6. Wyszukiwarki wykrywają także czy Twoja strona jest wartościowa czy też nie w bardzo prosty sposób. Sprawdzają czy inni internauci uważają twoją treść na stronie za wartościową. W jaki sposób to sprawdzają? Otóż osoba która znajdzie coś ciekawego zawsze chętnie chce się podzielić tą informacją z innymi. W realu po prostu przekazujemy sobie informacje słownie, w Internecie przekazujemy sobie cenne informacje za pomocą linków (odsyłaczy). To właśnie to jest najważniejszą wartością strony, to właśnie liczba tych linków do Twojej strony mówi wyszukiwarce: "ta strona jest dobra - pokaż ją wyżej w wyszukiwarce!". Oczywiście by sprecyzować wyniki wyszukiwania, wyszukiwarki sprawdzają jaki tytuł posiada dany link, czyli nie dość że liczy ile linków prowadzi do Twojej strony to sprawdza też jak zatytułowany jest taki link by wiedzieć czego dana treść dotyczy. Musicie przyznać że to banalnie proste i banalnie skuteczne. Wyszukiwarki są oczywiście odporne na oszustwa, i odróżnia czy linki prowadzą z takzwanych farm linków (stron na których jest masa bezwartościowych linków), odkrytje też jeśli kożystasz z niedozwolonych narzędzi SWL (systemów wymiany linków), wykryje także jeśli taki przyrost linków będzie nienaturalnie szybki przez stosowanie np masowych automatów do spamowania czy też katalogowania. Każdą taką próbę oszustwa wyszukiwarki wykrywają i prawie zawsze to kończy się tak samo - nałożona kara na domenę w postaci filtra lub bana.
W praktyce Google znajdując w sieci 50 linków do strony allegro.pl z tytułem aukcje, dlatego uzna tą stronę za wartościową dla ludzi szukających w Google słowa "aukcje" dlatego wyświetli tą stronę wyżej od strony która będzie miała podobnych linków 40. Jeśli chcecie być wyżej na tą frazę od strony allegro.pl, wystarczy zdobyć 60 linków z takim samym tytułem, ważne aby strona zachowywała standardy które wypunktowałem powyżej. Oczywiście podałem przykładowe liczby linków, nikt nie wie ile ich naprawdę jest w tym przykładzie, tylko Google potrafi je dokładnie zliczyć. Ja sam z doświadczenia mogę powiedzieć żę na tą frazę może to być około 10 tysięcy różnych linków... Czyli praktycznie niemożliwe do zdobycia top 1 dla zwykłego zjadacza chleba.



Dziś promujemy - katalog stron: Katalogowanie
Pobierz skrypt "podlinkuj wpis" za darmo z działu download.
Napisz do nas

Twoja strona

w domenie portalu regionalnego.

Poznaj więcej

szczegółów - Napisz do nas

Unikalny wygląd

za 30zł rocznie.

Nasza witryna internetowa uzywa ciasteczek (ang. cookies) - zgodnie z prawem informujemy Cię o tym, pamiętaj że możesz wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.