Pytania i odpowiedzi:
Otwarte projekty:
e-mail: kontakt@seodirector.pl
tel.: 723 311 179 GG: 3854049



Jeśli masz już stronę - zoptymalizuj ją pod kątem SEO


Jeśli mamy już stronę internetową to już połowa sukcesu, teraz trzeba ją wypromować w wyszukiwarce tak by osoby którzy w niej szukają mogli Ciebie łatwo znaleźć. Największą i Najlepszą obecnie wyszukiwarką Jest Google, ta wyszukiwarka zajmuje obecnie 95% rynku w Polsce. Dlatego to na niej na początku należy się skupić. Musimy poczynić z naszą stroną odpowiednie kroki by pozycjonowanie nas kosztowało jak najmniej pracy i pieniędzy.

Optymalizacja SEO


  1. Dowiedz się czego ludzi najczęściej szukają w Google.
  2. Bez sensu by było się wypromować na frazę która jest bardzo mało wyszukiwana w Google, musimy dowiedzieć się co jest najczęściej szukane w Google a najprostszym do tego sposobem będzie użycie narzędzia do propozycji słów kluczowych w Google Adwords. Wpisujemy frazę z dziedziny z której jest nasza strona. Na przykład właściciel firmy zajmującej się obróbką metalu wpisze frazę "obróbka metalu" i naciśnie szukaj, momentalnie dowie się ile razy w ciągu miesiąca internauci szukają tego typu fraz. I to właśnie na tej najczęściej wyszukiwanej frazie należy się skupić.
  3. Treść na stronie musi zawierać słowa kluczowe.
  4. W tekście na stronie musi się znajdować odpowiednia liczba słów kluczowych tych które nas najbardziej interesują. Nie piszę tutaj o wyliczaniu bez głowy jeden po drugim słów kluczowych bo to zadziała w odwrotną stronę, tylko o napisaniu tekstu tak by słowa te znajdowały się tam naturalnie, czasem można wyboldować takie interesujące słowo, warto stosować podczas pisania tekstów akapity i nagłówki w formie HTML: <p>interesujące słowo</p> lub <h1> Interesujące słowo</h1>. Google wtedy wykryje że kładziesz duży nacisk na te frazy i prawdopodobnie założy że masz rację i dzięki temu będziesz wyżej w wynikach.
  5. Metatagi na stronie muszą zawierać słowa kluczowe.
  6. Jeszcze bardziej ważne jest to aby interesujące nas słowa i frazy znajdowały się w sekcji <head> strony, w tak zwanych metatagach. Oraz w tytule strony w sekcji <title>Tytuł strony</title> te wyrazy wyświetlają się bezpośrednio w wynikach wyszukiwania tak by internauta mógł dowiedzieć się o czym jest strona zanim jeszcze ją odwiedzi. To druga najważniejsza sprawa która wpływa na wysokość naszej strony w wynikach wyszukiwania. Nie możemy oczywiście przesadzić z liczbą takich słów, jest to dokładnie określone w standardach wyszukiwarek. Liczba znaków w metatagu description nie powinna przekraczać 255, natomiast w title nie powinna przekraczać 95 znaków. Dodatkowo treść tych danych musi się pokrywać również z zawartością na stronie, Google co jakiś czas sprawdza czy metatagi mówią prawdę i czy na stronie znajdują się informacje które opisujesz w tytule i opisie strony. Aby sprawdzić jak widzą twoją stronę wyszukiwarki możesz skorzystać z narzędzia do sprawdzania poprawności metatagów
  7. Aktualizacja treści na stronie też jest ważna.
  8. Pamiętajmy tylko o tym że mam tutaj na myśli aktualizację treści na stronie a nie zawartości metatagów i samej konstrukcji i budowy strony. Aktualizacja treści na stronie powoduje że Google daje naszej stronie plus za to że internauta może się spodziewać stale nowych treści na stronie, natomiast jeśli będziemy zmieniać to drugie: metatagi, lub ogólną budowę strony Google może zacząć liczyć linki do strony na nowo, strona spadnie w wynikach a my znowu będziemy musieli czekać aż strona wróci do wysokich pozycji.
  9. Metatag keywords potrzebny?
  10. Nie pisałem nic do tej pory odnośnie metatagu słów kluczowych, dlatego gdyż Google od jakiegoś czasu nie bierze ich w ogóle pod uwagę, to nieznaczy że nie musimy go stosować. Warto je jeszcze używać bo przecież są jeszcze inne wyszukiwarki. Stosowanie metatagu keywords nie wpłynie negatywnie na wysokość naszej strony w wynikach wyszukiwania, natomiast może podnieść pozycję w innych wyszukiwarkach, dlatego polecam nadal stosować ten metatag. Warto dodać około 5-10 słów kluczowych do tego metatagu.
W praktyce Jeżeli ktoś posiada sklep internetowy, i sprzedaje w nim kwiatki doniczkowe powinien na stronie napisać o tym oraz w tytule i opisie strony użyć frazy "kwiatki doniczkowe". W przypadku stron które reklamują np. jakieś usługi czy towary np. firma oferująca części do samochodów Opel na terenie Radomia, powinna użyć w metatagach następujących fraz: "Części do samochodów Opel - Radom" Często o tym ludzie zapominają nie stosując w ogóle metatagów lub pisząc w nich wyrazy które nie pomogą nam w znalezieniu odpowiedniego klienta.



Dziś promujemy - katalog stron: Katalogowanie
Pobierz skrypt "podlinkuj wpis" za darmo z działu download.
Napisz do nas

Twoja strona

w domenie portalu regionalnego.

Poznaj więcej

szczegółów - Napisz do nas

Unikalny wygląd

za 30zł rocznie.

Nasza witryna internetowa uzywa ciasteczek (ang. cookies) - zgodnie z prawem informujemy Cię o tym, pamiętaj że możesz wyłączyć je w ustawieniach przeglądarki.